Ezekre figyeljen, ha Toborzó Ügynökséget választ!

Mint az a marketingben már régen elterjedt, szép lassan a toborzás területén is nyilvánvalóvá válik, hogy ha valóban SOS szükség van új kollégákra, akkor érdemes a feladatot olyan specialisták bízni, akik már évek óta ezt csinálják és mindig eredményesek.

Ha már megérett a vezetésben a döntés, hogy külsős segítséget vegyenek igénybe, ezekre érdemes figyelni, amikor megbízást ad egy toborzó ügynökségnek:

 

  1. TAPASZTALAT

Győződjön meg róla, hogy valóban van-e kellő referenciájuk. Kérje meg, hogy mutassanak néhány konkrét toborzási projektet!

Gyakori jelenség, hogy egy kezdő marketinges felvállal egy-egy toborzási feladatot és el is ér némi eredményt, de valóban ez a legjobb a cégnek? Ilyen esetekben általában a munkáltató pénzén tanulja ki a szakmát, aztán ha már ügyes benne, esélyes, hogy odébbáll. Ha Önöknél azonnali eredményekre van szükség, inkább keressenek egy tapasztalt külsős toborzó céget!

 

  1. RENDSZER

Egy igazán profi ügynökség rendszerben dolgozik. Valószínűleg van már olyan adatbekérő lapjuk, amiben minden fontos információt bekérnek és ezek alapján állítják össze a célzott hirdetéseiket. Ha egy ügynökség csak elkéri az Ön által megírt állsáhirdetést az önmagában édeskevés, tőlük ne várjon túl sok eredményt!

Egy kampányhoz pontos célcsoport meghatározás kell, hogy Önhöz tényleg olyan jelöltek érkezzenek, akik megfelelőek a meghirdetett pozícióra.

 

  1. MODERN ESZKÖZÖK

Ha az ügynökség nem rendelkezik automata jelöltátadó rendszerrel, az problémát jelent majd. Ha hetente, vagy a kampány végén kapjuk meg a jelentkezők adatait egy excel táblázatban, az már “veszett fejsze nyele”. A mai felgyorsult világban, ha nem azonnal értesülünk a jelentkezésről, akkor pont a legígéretesebb jelöltektől esünk el. Mire napokkal, vagy hetekkel később időpontot szeretnénk egyeztetni velük, Ők már “elkeltek”.

Másik fontos tanács: meg kell könnyíteni a munkavállalók jelentkezését, hogy minél több jelöltünk legyen! A “Küldje el a fényképes önéletrajzát erre az e-mail címre ” típusú hirdetések -főként a fizikai munkakörök esetében- általában eredménytelenül zárulnak.

 

  1. ODAFIGYELÉS

Ha nincs szó arról, hogy a hirdetésfeladás után milyen módon fogja az ügynökség segíteni a toborzási folyamatot, gyanakodhatunk, hogy nem vagyunk jó helyen! Ha nem tisztázzuk előre, hogyan jelezhetjük észrevételeinket a kampány folyamán, később garantált az “egymásra mutogatás”.

Ragaszkodjon ahhoz, hogy legyen legalább egy-két online konzultáció az ügynökséggel a kampány folyamán!

 

  1. TESZTELÉS

Nagyon fontos, hogy az ügynökség a kampány indítása előtt megmutassa a hirdetéseket is a megrendelőnek.

Ha csak egy hirdetést küldenek, NAGY A BAJ. Még a leggyakorlottabbaknak is legalább 5-10 féle hirdetést kell tesztelni, hogy igazán jó eredményt lehessen elérni. Nem az a fontos, hogy a cégvezetőnek, a HR-esnek, vagy az ügynökségnek tetszen a hirdetés, az a lényeg, hogy a potenciális jelentkezők megszólítva érezzék magukat. Tíz hirdetésből biztosan lesz kettő, ami nagyságrendekkel több jelentkezőt hoz majd, mint a többi. De hogy melyik lesz az, azt majd a célcsoport dönti el. Ha nem tesztelünk, ez nem derül ki.

 

Ha Önnek is szüksége van új kollégákra és minél előbb használni akar egy jól működő toborzási csatornát, akkor jelentkezzen és egyeztessünk egy online megbeszélést, ahol bemutatom az Online Toborzás rendszerét és tájékoztatom az együttműködési lehetőségekről!