onlinetoborzás.hu

Készséges munkatársjelöltek rövid határidőn belül?

Hihetetlen a verseny az igazán jó szakemberekért, ami 2022-ben csak fokozódik.

Mindannyiunknak fel van adva a lecke hogyan ragadjuk meg a nekünk megfelelő munkaerő figyelmét és vegyük rá arra, hogy megfontolja álláslehetőségünket majd jelentkezzen.
Mindezt néhány másodpercben, óriási reklámzajban, százfelé szakító ingerek között.
Ez az a varázslat, amit magas szinten kell művelnie annak, aki munkaerőtoborzásra adja a fejét.

Egyre több cég menedzsmentje ismeri fel, hogy ha SOS szükség van új kollégákra, akkor érdemes a feladatot olyan specialistákra bízni, akik már évek óta ezt csinálják és mindig eredményesek.

A HR-es kollégának van elég dolga, nem várható el tőle, hogy a megváltozott munkaerőpiaci körülmények mellett is úgy toborozzon, mint 5-6 évvel ezelőtt.
A sikeres toborzáshoz marketingesnek, HR-esnek és informatikai szakembernek is kell lennie egyszerre.

Felmerül a kérdés, hogy mire ügyeljünk, amikor elkezdünk együtt dolgozni egy külsős toborzó ügynökséggel.

Ezeket szempontokat gyűjtöttem össze egy rövid listába:

1. TAPASZTALAT
Győződjön meg róla, hogy valóban van-e kellő referenciájuk. Kérje meg, hogy mutassanak néhány konkrét toborzási projektet!
Gyakori jelenség, hogy egy kezdő marketinges felvállal egy-egy toborzási feladatot és el is ér némi eredményt. De valóban ez a legjobb a cégnek? Ilyen esetekben általában a munkáltató pénzén tanulja ki a szakmát, aztán ha már ügyes benne, esélyes, hogy odébbáll.
Ha Önöknek ez megfelelő, akkor hajrá, de ha azonnali eredményekre van szükségük, inkább keressenek egy tapasztalt külsős toborzó céget!

2. RENDSZER
Egy igazán profi ügynökség rendszerben dolgozik. Valószínűleg van már olyan adatbekérő lapjuk, amiben minden fontos információt bekérnek és ezek alapján állítják össze a hirdetéseiket.
Ha egy ügynökség csak elkéri az Ön által megírt álláshirdetést az önmagában édeskevés, tőlük ne várjon túl sok eredményt!
Egy kampányhoz pontos célcsoport meghatározás kell, hogy Önhöz tényleg olyan jelöltek érkezzenek, akik megfelelőek a meghirdetett pozícióra.

3. MODERN ESZKÖZÖK
Ha az ügynökség nem rendelkezik automata jelöltátadó rendszerrel, az problémát jelent.
Ha hetente, vagy a kampány végén kapjuk meg a jelentkezők adatait egy excel táblázatban, az már „veszett fejsze nyele”.
A mai felgyorsult világban, ha nem azonnal értesülünk a jelentkezésről, akkor pont a legígéretesebb jelöltektől esünk el. Mire napokkal később időpontot szeretnénk egyeztetni velük, Ők már „elkeltek”.
Másik fontos tanács: meg kell könnyíteni a munkavállalók jelentkezését, hogy minél több jelöltünk legyen!
A „Küldje el a fényképes önéletrajzát erre az e-mail címre ” típusú hirdetések -főként a fizikai munkakörök esetében- általában eredménytelenül zárulnak.

4. ODAFIGYELÉS
Ha nincs szó arról, hogy a hirdetésfeladás után milyen módon fogja az ügynökség segíteni a toborzási folyamatot, gyanakodhatunk, hogy nem vagyunk jó helyen.
Ha nem tisztázzuk előre, hogyan jelezhetjük észrevételeinket a kampány folyamán, később garantált az „egymásra mutogatás”.
Legyen legalább egy-két online konzultáció az ügynökséggel a kampány folyamán!

5. TESZTELÉS
Nagyon fontos, hogy az ügynökség a kampány indítása előtt megmutassa a hirdetéseket is a megrendelőnek.
Ha csak egy hirdetést küldenek, NAGY A BAJ.
Még a leggyakorlottabbaknak is legalább 10 féle hirdetést kell tesztelni, hogy igazán jó eredményt lehessen elérni.
Nem az a fontos, hogy a cégvezetőnek, a HR-esnek, vagy az ügynökségnek tetszen a hirdetés, az a lényeg, hogy a potenciális jelentkezők megszólítva érezzék magukat.
Tíz hirdetésből biztosan lesz kettő, ami nagyságrendekkel több jelentkezőt hoz mint a többi.
De hogy melyik lesz az, azt majd a célcsoport dönti el azzal, hogy melyikre kattint. Egy igazán releváns hirdetés hozhat 100-120 jelöltet, míg egy gyengébb csak alig néhány főt. Ha nem tesztelünk, nem derül ki melyikkel érdemes hirdetnünk.

Módszerünk alapgondolata, hogy mindig legyen nagy a merítés, mert a mennyiségi jelentkezőkből lehet kiválasztani a minőségi munkatársakat!

Fejvadászok díjainak töredékéért Ügyfeleinknek biztosítjuk a bőséges jelentkezői állományt korszerű és GDPR kompatibilis módszereinkkel, így Ők koncentrálhatnak az érdemi szakmai munkára.
Nem az kerül sokba ami egy hónapon belül megoldja a létszámhiány problémát, hanem az, ami időt, energiát vesz el a HR-től, pénzbe kerül, mégsem hoz eredményt.

Ha számos üres pozíció van cégében, amire nem érkeznek érdemi jelentkezők, ismerje meg online toborzási szolgáltatásunkat!

Ha úgy ítéli meg, hogy bizalmat szavaz nekünk, három napon belül elkészítjük és engedélyezés után élesítjük a toborzási kampányt!
Önnek csak a jelentkezőket kell feldolgoznia, mindent mi csinálunk. Sőt, ha a feldolgozásra nincs ideje, igénybe veheti call center szolgáltatásunkat, amivel elvégezzük Ön helyett az első telefonos előszűrést, és az Ön kívánalmai szerint értékeljük a jelentkezőket.

👉 INGYENES KONZULTÁCIÓ!