A toborzás Magyarországon soha nem volt könnyű feladat – de 2025-ben talán még nagyobb kihívás, mint valaha. Az egyre telítettebb munkaerőpiacon rengeteg cégvezető, HR-es, vagy éppen külföldi vállalat magyarországi vezetője szembesül azzal, hogy a régi módszerek – mint a hirdetések megosztása a céges oldalon vagy állásportálos hirdetések – már alig hoznak eredményeket. De vajon miért? És hogyan lehet ezen változtatni?
A válasz meglepően egyszerű: Magyarország világszinten is a Facebook-felhasználás egyik éllovasa. Az emberek nálunk szinte mindent ezen a platformon intéznek: a Messenger a családi csoportok központja, a hírfolyam a fő információforrás, és még a munkaerő-keresés is gyakran innen indul.
Gondolja végig: ha valakit el akar érni, hol a legnagyobb esélye rá? Ott, ahol naponta több órát tölt. És ez Magyarországon egyértelműen a Facebook.
Miért a Facebook a legjobb toborzási eszköz Magyarországon?
A Facebook nem csak egy közösségi platform, hanem egy elképesztő adathalmaz is. Bár sokan azt hiszik, hogy csak azt tudja rólunk, amit megadunk a profilunkban, a valóság egészen más. A rendszer figyeli, mit nézünk meg, milyen posztoknál állunk meg, milyen témák érdekelnek minket, kikkel beszélgetünk – és ezekből egy bonyolult mátrixot állít össze rólunk. Én, Nagy Gábor, néhány hónappal ezelőtt letöltöttem, hogy mit tud rólam a Facebook – és képzelje el: másfél gigás szöveges PDF-et kaptam vissza! Ez körülbelül 300 Háború és Béke könyvnyi adat.
Mit jelent ez? Azt, hogy a Facebookon tökéletesen be lehet célozni, kit keresünk. Még akkor is, ha az álláshirdetések kategóriáiban szigorú korlátozások vannak. Mi például a 3 fázisú toborzás módszerünkkel – amit erre a piacra fejlesztettünk – képesek vagyunk megtanítani az algoritmusnak, hogy pontosan azokat az embereket találja meg, akik a legjobban illenek az adott pozícióba.
Ez nem egy egyszerű posztolás, nem egy „megosztom a csoportban” taktika – hanem egy automatizált, szabályozott, kiszámítható rendszer, amely képes hónapról hónapra új és releváns jelölteket hozni a cégének. Olyan, mintha egy csapot nyitna meg, amelyből folyamatosan érkeznek a potenciális munkatársak.
Miért nem érdemes ezt házon belül csinálni?
A Facebook toborzási rendszere nem egyszerű. A hirdetési felületek szigorodtak, a célzási lehetőségek szűkültek, és ha valaki nem napi szinten foglalkozik vele, könnyen elveszhet a részletekben. Lehet, hogy Ön is el tudja sajátítani ezt a tudást – néhány 1000 óra alatt. Vagy választhat egy olyan csapatot, aki már nem 1000, hanem 40 000 órát fektetett a rendszer megismerésébe, és pontosan tudja, hogyan kell „a gép fejével gondolkodni”.
Mi nem adatbázist adunk, hanem friss, releváns érdeklődőket. Nem állásportálos tömeghirdetésekre építünk, hanem célzott, szabályozott kampányokkal dolgozunk. Akár még HR-es kollégát is biztosítunk, ha szükséges – a lényeg, hogy a toborzás gyorsabb, hatékonyabb és olcsóbb legyen, mint egy fejvadász szolgáltatás.
Előzze meg a konkurenciát!
Ha Ön is Magyarországon keres munkatársakat, ne várja meg, míg a konkurencia megszerzi a legjobb jelölteket. Foglaljon most egy ingyenes konzultációt velem, Nagy Gábor-ral, az onlinetoborzas.hu alapítójával! Egy rövid online megbeszélés során feltérképezzük az igényeit, és személyre szabott ajánlatot adunk a toborzási kihívásai megoldására.
Kattintson ide, és foglalja le az időpontot most!