onlinetoborzás.hu

A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA HASZNÁLATA A TOBORZÁSBAN

Egyre többen használják a közösségi média felületeket álláshirdetések feladására.

Ha gyors eredményt akarunk kékgalléros pozíciók esetében, akkor lokális kampányoknál elsősorban a Facebook és az Instagram (országos kampány esetén esetleg még a feltörekvő TikTok) jöhet szóba.

A Linkedin a fehérgalléros pozíciók játszótere, de az alábbi elvek ott is használhatóak: 

Egyre több a hirdetés, ezért egyre nagyobb a verseny. Az ingyenes lehetőségek eredményessége ezért csökken, a fizetett hirdetések pedig egyre drágábbak lesznek.

Mi a Facebook hirdetési felületeit használjuk, mert a méréseink szerint ezek a leghatékonyabb csatornák, ha munkatársakat kell toborozni Magyarországon.

Ha a Facebook hirdetéseket használjuk álláshirdetésekre, akkor tudjuk, hogy 2022. december 7 óta külön kategóriába kell besorolni az ilyen típusú hirdetéseket.

A Speciális hirdetés kategóriák közül a Foglalkoztatás kategóriában tudunk álláshirdetéseket feladni. 

Persze vannak kalóz módszerek, amivel időlegesen ki lehet játszani ezt a szabályt, de ha nem akarunk fiókletiltást, akkor érdemes tartani magunkat ennek a játszótérnek a szabályrendszeréhez.  

Sajnos a Foglalkoztatás kategóriában DISZKRIMINÁCIÓRA hivatkozva le vannak tiltva a jól megszokott célzási lehetőségek.

A területi  célzás úgy – ahogy meghatározható, de nem tudjuk beállítani a célcsoport NEMÉT, KORÁT, ISKOLAI VÉGZETTSÉGÉT, és még az ÉRDEKLŐDÉSI KÖR is csak megfoghatatlan kategóriákkal határozható meg, ami szűrésre egyáltalán nem használható, ellenben irtózatos módon megdrágítja a hirdetések árát.

Mit lehet akkor tenni?

Két módszer maradt:
A VIZUÁLIS SZŰRÉS és az ALGORITMUSOK TANÍTÁSA.
Ez elég tudományosan hangzik, de ígérem röviden elmagyarázom.

VIZUÁLIS SZŰRÉS

Olyan képeket és videókat kell használni a hirdetéseknél, amik kizárólag a célcsoport érdeklődését keltik fel, de egy olyan embernek aki nem a szakmában dolgozik, annak nem sokat mondanak, így ő görget tovább.

Pl. amikor led falak építéséhez színpadtechnikusokat kerestünk, akkor olyan képeket kértünk a Megbízónktól, amin a ledfalak hátulról voltak lefotózva.

Az, hogy ezek a nagy elemek milyen módon vannak bekötve és összerakva, csak azokat érdekli, akik már láttak ilyet, vagy érdeklődnek eziránt.

A többi embert, aki a led falakat csak a nézői oldalról ismeri, azokat nem.

Így tudtunk a Megbízónknak 10 nap alatt 100 releváns színpadtechnikus toborozni, holott ő meg volt győződve arról, hogy a szakmán belül Ő már mindenkit ismer.

A 100 jelentkezőből mindössze 3 ismerős név volt az átadott jelentkezők listájában 😀

Így nyilatkozott erről a kampányról egy előadásom előtt:

Ugyanez a módszer igaz, ha GÉPKEZELŐKET, VILLANYSZERELŐKET, GÉPKOCSIVEZETŐKET, ÁPOLÓKAT, ÉPÍTÉSVEZETŐT vagy, akár MÉRNÖKÖKET  toborzunk.

AZ ALGORITMUSOK BETANÍTÁSA (PROMTOLÁS)

Igaz, hogy a szűréseknél nem tudjuk beállítani az ideális célcsoport jellemzőit, de a Facebook algoritmusai MINDENT IS tudnak a felhasználókról.

Mérik, hogy milyen típusú képek, cikkek és oldalak érdekelnek bennünket. Feljegyzik azt is, ha valamilyen típusú bejegyzésnél lassítunk a görgetés közben és feltételezik, hogy ez a téma érdekelhet bennünket.

Néhány poszttal később ismét “elénk rak” valami hasonlót és ha ott ismét lassítunk, vagy megállunk, akkor feljegyzi, hogy ez a téma komolyan érdekelhet bennünket.

Nem kell megadnunk magunkról adatokat, hogy érdekelnek az elektromos kapcsolási rajzok, a HR-el kapcsolatos cikkek, a tengerparti utazások vagy épp a lakberendezés, a fenti elvek alapján megtanulja magától és feljegyzi a BIGDATA egy rejtett zugában, hogy kinek milyen tartalmakat érdemes megmutatnia.

Tudom, hogy félelmetes, de ez van.

Ha nagyon szeretnéd megtudni, hogy mit jegyez rólad a Facebook, akkor (bár elég bonyolult művelet) le tudod tölteni.

Rólam egy 1,5 Gb-os PDF-et tárolt a múlt éven, amikor letöltöttem. Ezt az adathalmaz, ha kinyomtatnánk egy több ezer oldalas könyv lenne 😀 

Nem csodálkoznék, ha néhány év múlva az MI a facebook profilunk megadása után tudna rólunk írni egy teljesen ránk szabott és a mi stílusunknak megfelelő novellát az életünk bizonyos részeiről…

Szóval nagyon sok mindent tud a felhasználóiról a Facebook és ezt a munkaerő toborzásnál nagyon jól fel tudjuk használni.

HOGYAN?

Ha egy álláshirdetésünkben a jelentkezőknek jól átgondolt, a kívánt eredményeket segítő  kérdéseket teszünk fel, azzal meg lehet tanítani az algoritmust, hogy ki a jó és ki a nem jó jelentkező.

Vagyis ha a jelentkező válaszaiból kitűnik, hogy nem felel meg az elvárásoknak, akkor bekerül a NEM JÓ JELENTKEZŐK halmazába, ha pedig a munkakör betöltési követelményeinek megfelelő válaszokat ad, akkor bekerül a JÓ JELENTKEZŐK halmazába.

Ezek alapján a Facebook mesterséges intelligenciája tudni fogja, hogy mik a JÓ jelentkezők közös tulajdonságai és hozzájuk hasonló embereknek jelenít meg a hirdetéseket.

Ahogy nő ennek a halmaznak számossága, annál jobban fogja tudni, hogy ki lesz a számunkra ideális munkatárs.

Ha sikerül jó kérdéseket feltenni a jelölteknek, akkor a rendszer a betanulási időszak után elkezdi hozni azokat az embereket akiket keresünk.

Azt, hogy mit tartunk jó kérdésnek és mi az ami az algoritmusnak segít, azt nem egyszerű összehozni, mert nincs egy útmutató leírás ami alapján ezt egyértelműen megmondaná a Facebook.

Sokat kell kísérletezni és elemezni az eredményeket, hogy valóban jó hirdetéseket lehessen készíteni.

Mi már elköltöttünk több mint 70 millió Ft-ot hasonló hirdetések futtatására és eredményeink azt mutatják, hogy le tudjuk fordítani a partnereink kéréseit az algoritmusok nyelvére.

Ez alapján készítjük az onlinetoborzas.hu kampányait és biztosítjuk a partnereinknek, hogy legyen elég releváns jelentkező egy-egy meghirdetett pozícióra.
Ebből kifolyólag akik velünk toboroztatnak, azok nincsenek kiszolgáltatva a jelenlegi munkaerőszegény korszak kihívásainak, rövid idő alatt sok releváns jelentkezőből tudnak válogatni és végül olyan munkatársakat vesznek fel, akik minden szempontból (szakmailag és emberileg is) illenek a csapatba.

Ha Ön is az ideális munkatársakat keresi jelentkezzen egy ingyenes online konzultációra, ahol megmutatom a módszerünket és elmondom az együttműködési lehetőségeket!

NEM CSAK nagyvállalatoknak tudunk segíteni, hanem olyan KKV-knak is akiknek csak néhány jó szakemberre van szükségük.

Az alábbi naptárban tud egy Önnek is megfelelő időpontot lefoglalni!

ÜDVÖZLÖM,  Nagy Gábor vagyok az Online Toborzás vezető tanácsadója!

Az alábbi naptárban tudja kiválasztani a még szabad konzultációs időpontok közül, hogy mikor alkalmas Önnek egy 30 perces online megbeszélés, ahol
– bemutatom az Online Toborzás rendszerét
– válaszolok a felmerülő kérdésekre és
– megbeszéljük, hogy tudunk-e Önöknek segíteni a toborzási kihívásaik megoldásában.

FONTOS!
Kérem olyan időpontot foglaljon, ahol Ön is és a területért felelős vezető (döntéshozó/aláíró) is részt tud venni!

KÉREM ADJA MEG AZ ALÁBBI ADATOKAT ÉS VÁLASSZON IDŐPONTOT!

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Válasszon egy Dátumot és egy időpontot

...vagy írjon az info@onlinetoborzas.hu -ra!

Név*
E-mail cím*
Cégnév*
Telefonszám*
Milyen pozícióra keres munkatársat?*
Hány munkatársat szeretne felvenni?*
Ki ajánlotta Önnek a szolgáltatásunkat?

Megosztás:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn