Az első benyomás megismételhetetlen!
Vagyis, miként látja az Ön cégét a munkavállaló?

De mit is értek ezalatt?
Ha jó a marketing (Hirdetések + Jelentkezési rendszer), akkor van elég érdeklődő, akinek értékesíteni lehet az állást (Kapcsolatfelvétel –> Interjú –> Felvétel). Ezt egy komplex rendszerként kell kezelni, mert elég egy szűk keresztmetszet és az egész folyamat megakadhat…

Nincs elég jelentkező egy meghírdetett állásra, akkor
1. A KAPCSOLATFELVÉTEL SEBESSÉGE
Többször hallottuk a HR-es kollégáktól, hogy hiába hívják a jelentkezőt, az „kinyomja a telefont”, „nem elérhető”, „nem veszi fel”.
Az ideális jelentkező, a legtöbb esetben dolgozik valahol. (Aki nem dolgozik az nem is biztos, hogy ideális számunkra.)
Ha történetesen az illető tényleg jó dolgozó, akkor munkaidőben nem a telefonját nézegeti, hanem lelkiismeretesen végzi a feladatait.
Nincs ideje bármikor felvenni a telefont, hogy egy beszélgessen a HR-es kollégával, bármennyire fontos is számára a váltás.
Vagyis pont a legideálisabb jelentkezőket nem fogjuk munkaidőben ilyen módon elérni.
Mi lett erre a problémára a megoldás?
Mint említettem a marketing és az értékesítési rendszernek az összehangolása nagyon fontos, ebben rejlik a megoldás is.
Előre kell gondolkoznunk és még a marketing folyamatoknál kell kezelnünk ezt a helyzetet.
Mi ezt úgy oldottuk meg, hogy minden általunk futtatott toborzásnál már a jelentkezéskor, a karrier oldalon felteszünk egy roppant egyszerű, mégis igen hasznos kérdést az érdeklődőnek:
Mikor kereshetünk telefonon a munkalehetőséggel kapcsolatban?
Ezzel az egyszerű huszárvágással nagy mértékben ki lehet küszöbölni a fenti problémákat!
A partnereinknél több mint 50%-kal tudtuk növelni az első kapcsolatfelvétel eredményességét ezzel az egyszerű kis kérdéssel!
Egy értékesítési vezető barátom Szilágyi Sándor mondta egyszer, hogy amikor új értékesítő kollégát vesz fel, akkor
az első kapcsolatfelvételnél SAJÁT MAGÁT KELL ELADNIA A JELENTKEZŐNEK!
Ha szimpatikus a jelentkezőnek, akkor gördülékenyen megy tovább a folyamat, de ha nincs meg a „kémia”, akkor el sem kezdődik az együttműködés.
Vagyis bármennyire fáradtak vagyunk, és aznap már a sokadik interjút végezzük,
legyünk minden jelentkezővel szemben nyitottak és érdeklődőek,
mintha egy új ismertség kezdetén lennénk!
Itt is nagyon fontos, hogy a marketing segítse az első kapcsolatfelvétel hatékonyságát.
Hogyan tehetjük ezt meg?
A mi kampányainknál a karrier oldalon a jelentkezőnek három kérdést teszünk fel.
Az első „nyitó kérdés” nem tűnik túl hasznosnak, de a folyamat későbbi részében (kapcsolatfelvétel) nagy jelentőséggel bír, mérhetően javít a megítélésünkön.
Ez a kérdés így hangzik:
Mivel töltöd a szabadidődet?
Amikor megérkezik a HR-es kollégához a jelentkezésről az értesítés, ebből azonnal kiderül, hogy milyen emberrel van dolga.
Ezen kívül a jelöltben is pozitív benyomás alakul ki a cégről, aki ÉRDEKLŐDIK IRÁNTA és nem csak egy szakmai önéletrajz alapján szeretné őt mérlegre tenni (ami egy fizikai munkásnak általában nincs is kéznél).
Egy jó HR-es a kérdésre adott válaszokból azonnal tudni fogja, hogy milyen sítusban kell felvenni a kapcsolatot a jelentkezővel.
– Aki a gyerekeivel tölti a szabadidejét, annál a család/ munka egyensúlyának fontosságát tudja hangsúlyozni.
– Aki a sportolást választja, azzal az egészséges életmóddal kapcsolatban érhet el egyetértést.
– Aki bulizni jár a haverokkal, annak épp az lehet a kommunikációs horog, ha elmondjuk, hogy nálunk is „jófejek” dolgoznak, akik közül sokan még szabadidejükben is összejárnak.
Vagyis az első kapcsolatfelvételbe igenis szükséges egy kis színt vinni és maradandó pozitív élményt hagyni a jelentkezőben! Szívesebben választ bennünket, mint azokat a cégeket, akik csak egy száraz automata levelet küldenek neki, hogy fogadták a jelentkezését, majd értesítik!
Érdemes ezeket a kis változtatásokat bevinni a mindennapi rutinba. mert ha ÖNÖK NEM VEZETIK BE, AKKOR MAJD A KONKURENCIA MEGTESZI ÉS ELSZIPKÁZZA ÖNÖK ELŐL A JÓ JELENTKEZŐK NAGY RÉSZÉT!
Összefoglalva:
1. GYORS KAPCSOLATFELVÉTEL
2. AKKOR, AMIKOR ELÉRHETŐ A JELENTKEZŐ
3. FIGYELJÜNK ODA A JELENTKEZŐKRE!
Remélem tudtam néhány új nézőpontot adni toborzási rendszerük hatékonyabbá tételében!
Ha van olyan kollégája, akiknek hasznos lehet a fenti információ, kérem küldje tovább neki ezt a cikket!
Nincs elég jelentkező egy meghírdetett állásukra, akkor
Kik vagyunk?
Nem vagyunk szobatudósok, akik elméleteket gyártanak!
Mi a gyakorlatban működő marketing, Hr és szervezetfejlesztési módszereket gyúrtuk össze és
ebből alkottuk meg az Online Toborzás rendszerét.
Az elmúlt 3 évben több mint 250 toborzási kampányt menedzseltük és
több mint 40 MILLIÓ Ft-ot
költöttünk el a Facebookon
eredményes toborzási kampányokra.
Ezeknek a kampányoknak a tapasztalatait tudjuk beépíteni
az ÖN toborzási rendszerébe.
