Az első benyomás megismételhetetlen!

Vagyis, miként látja az Ön cégét a munkavállaló?

Mint azt már többször is írtam, szemléletváltás nélkül nem érhetőek el jelentős változások a toborzásban.
De mit is értek ezalatt?
Leginkább azt, hogy a munkaerőfelvétel mára egy értékesítési folyamatként írható le a legjobban.

Ha jó a marketing (Hirdetések + Jelentkezési rendszer), akkor van elég érdeklődő, akinek értékesíteni lehet az állást (Kapcsolatfelvétel –> Interjú –> Felvétel). Ezt egy komplex rendszerként kell kezelni, mert elég egy szűk keresztmetszet és az egész folyamat megakadhat…

Az elmúlt évben a legtöbb negatív visszajelzés arról érkezett, hogy egy-egy jelentkezőt NEM LEHET ELÉRNI az első kapcsolatfelvételkor. Vagyis itt az “Érdeklődő gyűjtés” és az “Interjú” között van egy NAGYON SZŰK KERESZTMETSZET!
A következőkben megosztok Önnel néhány javaslatot, amit akár már holnaptól alkalmazni tud a toborzási folyamatainak finomhangolásában és jelentős eredményeket hozhat HA EZEKEN A NAGYON SZŰK KERESZTMETSZETEKEN CSAK EGY KICSIT IS SIKERÜL TÁGÍTANI!

1. A KAPCSOLATFELVÉTEL SEBESSÉGE

Az a tapasztalat, hogy ha AZNAP nem hívjuk fel a jelentkezőt (legalább egy időpont egyeztetés céljából), akkor másnap már lehet, hogy nem is aktuális neki az állásajánlatunk. Általában nem azért mert komolytalan volt a jelentkezés, hanem mert időközben talált más munkát. Gondoljuk végig! A marketinggel elültetjük a fejében, hogy állást kellene váltani –> Jelentkezik –> MAJD NEM TÖRTÉNIK SEMMI Ha tényleg megérett a munkahely váltásra a jelentkező, akkor este telefonál két-három ismerősnek és már TALÁL IS ÚJ ÁLLÁSLEHETŐSÉGET MAGÁNAK! Mi felkeltettük az érdeklődését, valaki más pedig learatja a babérokat és felveszi a munkavállalót. Mi a megoldás? Egy partnerünknél az hozta meg az igazi áttörést, hogy 30 PERCEN BELÜL felhívták a jelentkezőket. Így megerősítették az elköteleződést és sokkal nagyobb arányban sikerült munkatársakat felvenniük mint előtte bármikor. Tudom, hogy elfoglalt HR-esként nem mindig megoldható, hogy ilyen gyorsan reagáljunk, de egy profi call center szolgáltatással a munkának ezt a részét könnyedén ki lehet szervezni. Összefoglalva tehát: A GYORS KAPCSOLATFELVÉTEL DÖNTŐ FONTOSSÁGÚ, nem szabad alábecsülni a jelentőségét!
2. KAPCSOLATFELVÉTEL A MEGFELELŐ IDŐBEN!

Többször hallottuk a HR-es kollégáktól, hogy hiába hívják a jelentkezőt, az “kinyomja a telefont”, “nem elérhető”, “nem veszi fel”.

 

Ezt első körben egy negatív visszajelzésnek vettük, de valóban a merítéssel lehetett a probléma?

Az ideális jelentkező, a legtöbb esetben dolgozik valahol. (Aki nem dolgozik az nem is biztos, hogy ideális számunkra.)

Ha történetesen az illető tényleg jó dolgozó, akkor munkaidőben nem a telefonját nézegeti, hanem lelkiismeretesen végzi a feladatait.

Nincs ideje bármikor felvenni a telefont, hogy egy beszélgessen a HR-es kollégával, bármennyire fontos is számára a váltás.

Vagyis pont a legideálisabb jelentkezőket nem fogjuk munkaidőben ilyen módon elérni.

Mi lett erre a problémára a megoldás?

Mint említettem a marketing és az értékesítési rendszernek az összehangolása nagyon fontos, ebben rejlik a megoldás is.

Előre kell gondolkoznunk és még a marketing folyamatoknál kell kezelnünk ezt a helyzetet.

Mi ezt úgy oldottuk meg, hogy minden általunk futtatott toborzásnál már a jelentkezéskor, a karrier oldalon felteszünk egy roppant egyszerű, mégis igen hasznos kérdést az érdeklődőnek:

Mikor kereshetünk telefonon a munkalehetőséggel kapcsolatban?

Ezzel az egyszerű huszárvágással nagy mértékben ki lehet küszöbölni a fenti problémákat!

A partnereinknél több mint 50%-kal tudtuk növelni az első kapcsolatfelvétel eredményességét ezzel az egyszerű kis kérdéssel!

3. A KAPCSOLATFELVÉTEL MINŐSÉGE

Egy értékesítési vezető barátom Szilágyi Sándor mondta egyszer, hogy amikor új értékesítő kollégát vesz fel, akkor

az első kapcsolatfelvételnél SAJÁT MAGÁT KELL ELADNIA  A JELENTKEZŐNEK!

Ha szimpatikus a jelentkezőnek, akkor gördülékenyen megy tovább a folyamat, de ha nincs meg a “kémia”, akkor el sem kezdődik az együttműködés.

Vagyis bármennyire fáradtak vagyunk, és aznap már a sokadik interjút végezzük,

legyünk minden jelentkezővel szemben nyitottak és érdeklődőek,

mintha egy új ismertség kezdetén lennénk!

Itt is nagyon fontos, hogy a marketing segítse az első kapcsolatfelvétel hatékonyságát.

Hogyan tehetjük ezt meg?

A mi kampányainknál a karrier oldalon a jelentkezőnek három kérdést teszünk fel.

Az első “nyitó kérdés” nem tűnik túl hasznosnak, de a folyamat későbbi részében (kapcsolatfelvétel) nagy jelentőséggel bír, mérhetően javít a megítélésünkön.  

Ez a kérdés így hangzik:

Mivel töltöd a szabadidődet?

Amikor megérkezik a HR-es kollégához a jelentkezésről az értesítés, ebből azonnal kiderül, hogy milyen emberrel van dolga.
Ezen kívül a jelöltben is pozitív benyomás alakul ki a cégről, aki ÉRDEKLŐDIK IRÁNTA és nem csak egy szakmai önéletrajz alapján szeretné őt mérlegre tenni (ami egy fizikai munkásnak általában nincs is kéznél).

Egy jó HR-es a kérdésre adott válaszokból azonnal tudni fogja, hogy milyen sítusban kell felvenni a kapcsolatot a jelentkezővel.
– Aki a gyerekeivel tölti a szabadidejét, annál a család/ munka egyensúlyának fontosságát tudja hangsúlyozni.
– Aki a sportolást választja, azzal az egészséges életmóddal kapcsolatban érhet el egyetértést.
– Aki bulizni jár a haverokkal, annak épp az lehet a kommunikációs horog, ha elmondjuk, hogy nálunk is “jófejek” dolgoznak, akik közül sokan még szabadidejükben is összejárnak.

Vagyis az első kapcsolatfelvételbe igenis szükséges egy kis színt vinni és maradandó pozitív élményt hagyni a jelentkezőben!  Szívesebben választ bennünket, mint azokat a cégeket, akik csak egy száraz automata levelet küldenek neki, hogy fogadták a jelentkezését, majd értesítik!

Érdemes ezeket a kis változtatásokat bevinni a mindennapi rutinba. mert ha ÖNÖK NEM VEZETIK BE, AKKOR MAJD A KONKURENCIA MEGTESZI ÉS ELSZIPKÁZZA ÖNÖK ELŐL A JÓ JELENTKEZŐK NAGY RÉSZÉT!

Összefoglalva:
1. GYORS KAPCSOLATFELVÉTEL
2. AKKOR, AMIKOR ELÉRHETŐ A JELENTKEZŐ
3. FIGYELJÜNK ODA A JELENTKEZŐKRE!

Remélem tudtam néhány új nézőpontot adni toborzási rendszerük hatékonyabbá tételében!

Ha van olyan kollégája, akiknek hasznos lehet a fenti információ, kérem küldje tovább neki ezt a cikket!

Többször hirdettünk hónapokig a vezető álláskereső portálokon zéró eredménnyel. Egyetlen kivétel akadt, ez pedig az OnlineToborzás.hu, mely elsősorban a közösségi médiákat célozza hirdetéseivel. Egy építési vállalkozó ismerősömtől hallottam, hogy a cégről, neki megoldotta a munkaerő gondjait. Elmondhatom, hogy nekünk is. Napok alatt jönnek a jó jelentkezők! A cég munkatársainak segítőkészsége, hozzáállása pedig igazán példaértékű. Manapság ők a legjobbak! Dr. Várnagy Emese

vezérigazgató, IVM Zrt

Az Onlinetoborzás céggel 2 éve kezdtünk dolgozni, folyamatosan keresünk kollegákat segítségükkel is. Együttműködő, rugalmas cég, és a mára kialakult,  hihetetlenül nehéz munkaerőhelyzetben is sikerül mindig egy-két jó kollegát szerezniük! Gazsi Zoltán

ügyvezető, EISBERG HUNGARY Kft.

Veletek dolgozni egyszerűen remek. Gyorsan és hatékonyan dolgoztok, segítőkészek és közvetlenek vagytok. Nagyon rugalmasak vagytok és becsülendően korrekt az üzleti hozzáállásotok. Amit elvállatok azt teljesítitek ha törik, ha szakad. Megkönnyíti a munkámat az összefoglaló táblázat amit küldtök a jelentkezők adataival, mert így minden egy helyen van, nem kell e-mailekből összeböngésznem, és bele is írhatom hogy éppen hol tartunk a felvételi folyamatban az adott jelölttel. Mindenkinek ajánlom aki gyorsan, hatékonyan, kényelmesen, és garantált eredménnyel szeretne toborozni. 🙂 Gere Márta Georgina

Gere Pékség

Vidéki telephelyünkre kerestünk több pozícióra munkavállalókat. Az Onlinetoborzás bizonyította, hogy valóban profik. Az érintett területről széleskörű tapasztalattal rendelkeztek, és pillanatok alatt elkészítették a kampányokat. Rövid idő alatt sok-sok jelentkező érkezett, még válogatni is tudtunk. Csak ajánlani tudom őket. Jakab Zsuzsa

HR vezető, Prímaenergia Zrt.

Ami a technikán és a szakértelem mellett még tetszett az a hozzáállásotok! A szerdai egyeztetésünk után 2 nap alatt össze lett rakva a komplett kampány, és hétvégén már jöttek is a jelentkezők! Ami még fontos, hogy perceken belül választ kaptam az e-mailekre. Ez a hatékony munka kulcsa! Oszlánczi Réka

Ügyvezető - Tulajdonos, Creppy Palacsintaház

Kik vagyunk?

Nem vagyunk szobatudósok akik elméleteket gyártanak!
Mi a gyakorlatban működő marketing, Hr és szervezetfejlesztési módszereket gyúrtuk össze és
ebből alkottuk meg az Online Toborzás rendszerét.

Az elmúlt 3 évben több mint 250 toborzási kampányt menedzseltük és több mint 30.000.000 Ft-ot költött el a Facebookon eredményes toborzási kampányokra.
Ezeknek a kampányoknak a tapasztalatait tudjuk beépíteni az ÖN toborzási kampányába.

Nagy Gábor

Online Marketing tanácsadó és kivitelező

Nincs elég jelentkező egy meghírdetett állásukra, akkor

EDDIGI MEGRENDELŐINK:

Segítünk új munkatársakat toborozni Önnek!