Amikor Online Toborzási kampányba kezdünk egy cégnél mindig megkérdezzük, – többek közt  – hogy mit szeretne, milyen korú, milyen nemű, stb. jelölteket szállítsunk. Ilyenkor gyakran megkapjuk, “de hát ha ezt hirdetjük, akkor azonnal a nyakunkon az esélyegyenlőségi hivatal és jól megbüntet! Nem diszkriminálhatunk!”

Ugyanakkor mindenki tudja, nagyon is jogos, hogy a munkavállaló pontosan ilyen legyen, hiszen mind a munkahely, mind a dolgozó ebben az esetben tud elégedett lenni. Nem fogja jól érezni magát egy kisgyerekes anya, ha kiszámíthatatlanul túlóráznia kell. Vagy egyszerűen csak nőként nem viselné el a terhelést.

Nyilván ilyen feltételeket nem lehet beleírni egy álláshirdetésbe. Mégis van megoldás.

Nézzünk egy példát. Egy fiatalember randizni szeretne, fiatal (szerinte) csinos lányokkal. Ha egy párkereső hirdetést ad fel, akkor mindenféle emberek (nem is feltétlenül nők) fognak jelentkezni. Ha azonban olyan helyekre megy, ahol sok ember van és csak azokat szólítja meg akik fiatal nők és neki tetszenek, akkor ezek egy része valóban a feltételeknek megfelelően randizni fog vele.

És ez a kulcs. Az Online Toborzás lényege, hogy az interneten a hirdetők mindenkiről mindent tudnak. És így, ha aktív kampányt folytatunk, mi magunk tudjuk beállítani kinek hirdessünk: korra, nemre, lakóhelyre és még nagyon sok mindenre. Semmi feltételt nem kell írnunk. Csak eleve azokat szólítjuk meg, akik nekünk jók. Így legálisan tudunk nekünk megfelelő embereket toborozni. És ez mindenkinek jó.